Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: Usługi społeczne - świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek listowych oraz paczek. Znak sprawy ZP-US/22/18

Termin:
Zamieszczenia : 04-06-2018 12:32:10
Składania : 11-06-2018 12:00:00
Otwarcia : 11-06-2018 12:05:00
Tryb:
Rodzaj: -

Wymagania i specyfikacja

W imieniu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku, ul. Juliana Węgrzynowicza 13 (zwanym dalej „Zamawiającym”) zapraszam do złożenia oferty w trybie zamówienia na usługi społeczne o wartości nieprzekraczającej 750 000 euro na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm.).  

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek listowych oraz paczek na rzecz Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku, a w szczególności:odbiór, przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Przedmiot umowy realizowany będzie zgodnie z przepisami aktów prawnych dotyczących usługi powszechnej w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe z dnia 23 listopada 2012roku (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1113 z późn. zm.). W Formularzu asortymentowo- cenowym stanowiącym załącznik nr 1A do niniejszego ogłoszenia Zamawiający wskazuje rodzaj i ilość szacunkową przesyłek przewidywaną w skali 4 lat. Podane w zestawieniu szacunkowe ilości przesyłek pocztowych służą jedynie orientacyjnemu określeniu wielkości przedmiotu zamówienia i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych ilościach w okresie trwania umowy.

CPV: 64110000-0 – Usługi pocztowe  

2. Termin realizacji zamówienia: od 24 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2022 r. (4 lata). 

3. Wymagania stawiane Wykonawcy:

3.1. Wykonawca powinien wykazać, że posiada uprawnienia do realizacji przedmiotu zamówienia, tzn. jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych (art. 6 ust.1 ustawy z dnia 23listopada 2012 r. Prawo pocztowe, tekst jednolity Dz. U. z 2016r.,poz.1113 z późn. zm.) prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w zakresie uprawniającym do wykonania zamówienia.

3.2. Wykonawca zapewni odpowiednie zabezpieczenie przesyłek z uwzględnieniem ochrony danych osobowych znajdujących się na przesyłkach i dokumentach nadawczych, uniemożliwiający dostęp do nich osobom postronnym.

3.3. Wykonawca zobowiązany jest do doręczenia przesyłek do adresatów w kopertach i opakowaniach oryginalnych przekazanych przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza przepakowywania przesyłek.

3.4. Wszelkie druki niezbędne do prawidłowego nadawania przesyłek w tym „potwierdzenie odbioru” ZPO zostaną wydane Zamawiającemu nieodpłatnie i bez zbędnej zwłoki w każdej jednostce przyjmującej przesyłki do nadania.

3.5. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zmianie cen (nie wcześniej niż po upływie 1roku obowiązywania umowy) na 14 dni kalendarzowych przed okresem ich obowiązywania w formie pisemnej. W przypadku zmiany cen Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego tylko o wprowadzonych zmianach cen dotyczących Zamawiającego, nie przesyłając całego standardowego cennika. Wykonawca wskaże kategorie przesyłek dla których zostały zmienione ceny oraz poda ich nową cenę wraz z podatkiem VAT w rodzajach przesyłek,które wymagają doliczenia podatku VAT.

3.6. Niewyszczególnione rodzaje przesyłek oraz zwroty przesyłek niedoręczonych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, będą wyceniane dodatkowo zgodnie z obowiązującym cennikiem u wyłonionego Wykonawcy,który Wykonawca dostarczy najpóźniej w dniu podpisania umowy. Koszt zwrotu przesyłki nie może być wyższy niż cena przesyłki.

3.7. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia będzie rozliczane w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącom kalendarzowym. Wynagrodzenie będzie płatne na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę w oparciu o zestawienie usług zrealizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie30 dni od dnia przyjęcia przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT.

3.8. W trakcie realizacji zamówienia rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane na podstawie rzeczywistych ilości przesyłek i zwrotów, według cen jednostkowych brutto określonych przez Wykonawcę w formularzu cenowym.

3.9. W przypadku utraty,ubytku, uszkodzenia przesyłki bądź niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapłaci Zamawiającemu należne odszkodowanie i inne roszczenia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 06.12.2013r., poz.1468) oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Jeżeli szkoda przewyższa wysokość odszkodowania Zamawiającemu przysługuje roszczenie o zapłatę odszkodowania uzupełniającego, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. W ustaleniu zasad odszkodowania za wykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia, zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego.

4. Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył następujące dokumenty:

1) wypełniony formularz asortymentowo - cenowy (Załącznik nr 1A)

2) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na podstawie art. 8 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe;

3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy pzp (Załącznik nr 2);

4) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku,gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 

5. Kryterium oceny ofert:100% wartość zamówienia. Maksymalną liczbę punktów otrzyma wykonawca proponujący najniższą wartość zamówienia. 

6. Do porozumiewania się z Wykonawcami w sprawach formalno–prawnych uprawnieni są: Leszek Kaiser, Eliza Kruk, Aleksandra Bojarska – Dział Zamówień Publicznych

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Formularz asortymentowo-cenowy - załącznik nr 1A.xls xls 20.5 2018-06-04 12:32:10 Przedmiot zamówienia
Formularz asortymentowo-cenowy - załącznik nr 1A.xls xls 20.5 2018-06-04 12:32:10 Kryterium
Oświadczenie - Załącznik nr 2.doc doc 47 2018-06-04 12:32:10 Kryterium
Formularz asortymentowo-cenowy - załącznik nr 1A.xls xls 20.5 2018-06-04 12:32:10 Kryterium

Komunikaty

2018-06-07 13:35 Eliza Kruk W nawiązaniu do złożonych pytań informuję:
1. Opis Zamówienia ust. 1 Informujemy, iż odbiór przesyłek jest usługą transportową płatną. Jeśli Zamawiający zamierza z niej korzystać wnosimy o jej uwzględnienie w formularzu cenowym z podaniem dni i godzin odbiorów, celem jej wyceny lub wykreślenie jej z przedmiotu Zamówienia.
Zamawiający przez odbiór przesyłek rozumie odbieranie przesyłek przez pracowników poczty w wyznaczonych urzędach pocztowych w Lęborku. Przesyłki do urzędów pocztowych dostarczać będą pracownicy Zamawiającego.

2. Opis Zamówienia ust. 3 pkt. 3.2 Wykonawca informuje, iż obowiązek właściwego zabezpieczenia i opakowania przesyłek spoczywa na nadawcy (Zamawiającym). Wnosimy o wykreślenie zapisu.
Zamawiający odpowiednio opakuje i zabezpieczy przesyłki, natomiast Wykonawca powinien odpowiednio zabezpieczyć dane adresatów znajdujące się na opakowaniu przed wglądem do nich przez osoby trzecie oraz uniemożliwić dostęp do nich osobom postronnym.

3. Opis Zamówienia ust. 3 pkt.3.4 Wykonawca informuje, iż udostępnia bezpłatnie nadawcom druki zwrotnego potwierdzenie odbioru, ale wyłącznie dla przesyłek nadawanych na zasadach ogólnych. W przypadku, gdy Nadawca nadaje przesyłki w innych trybach (np. trybie określonym ustawą Ordynacja podatkowa lub w trybie określonym Kodeksem postępowania administracyjnego) na Wykonawcy nie ciąży obowiązek przekazywania Nadawcy bezpłatnie druków zwrotnego potwierdzenia odbioru. Nadawca w takim przypadku we własnym zakresie i na własny koszt zaopatruje się w w/w druki z zastrzeżeniem, iż są one zgodne z obowiązującymi w tym zakresie wzorami. Wnosimy o modyfikację zapisu.
Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy. Punkt 3.4. otrzymuje brzmienie:
„3.4. Druki niezbędne do prawidłowego nadawania przesyłek, w tym „potwierdzenie odbioru” ZPO dla przesyłek nadawanych na zasadach ogólnych zostaną wydane Zamawiającemu nieodpłatnie i bez zbędnej zwłoki w każdej jednostce przyjmującej przesyłki do nadania. W przypadku, gdy Zamawiający będzie nadawał przesyłki w innych trybach (np. trybie określonym ustawą Ordynacja podatkowa lub w trybie określonym Kodeksem postępowania administracyjnego) na Wykonawcy nie ciąży obowiązek przekazywania Zamawiającemu bezpłatnie druków zwrotnego potwierdzenia odbioru.”

4. Opis Zamówienia ust. 3 pkt.3.5 Wykonawca, jako operator pocztowy i wyznaczony, zobowiązany do świadczenia usług pocztowych, nie może swobodnie ustalać cen za świadczenie tego typu usług. Przepisy zamieszczone w rozdziale IV ustawy Prawo pocztowe wyznaczają ścisły reżim ustalania opłat za świadczenie powszechnych usług pocztowych. Wnosimy o modyfikację co do ewentualnej zmienności cen lub wykreślenie słów „nie wcześniej niż po upływie 1 roku obowiązywania umowy na 14 dni kalendarzowych”.
Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy. Punkt 3.5. otrzymuje brzmienie:
„3.5. W przypadku zmiany cen Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego na piśmie tylko o wprowadzonych zmianach cen dotyczących Zamawiającego, nie przesyłając całego standardowego cennika. Wykonawca wskaże kategorie przesyłek dla których zostały zmienione ceny oraz poda ich nową cenę wraz z podatkiem VAT w rodzajach przesyłek, które wymagają doliczenia podatku VAT.”

5. Opis Zamówienia ust. 3 pkt.3.7 Wykonawca informuje, iż faktury za usługi pocztowe wystawiane są za pośrednictwem scentralizowanego systemu informatycznego, którego wymogi określają takie kryteria jak termin wystawienia faktury, datę wysłania faktury do klienta, jak również termin płatności będący w ścisłej zależności z terminami sporządzenia faktury. Standardowo obowiązujący termin płatności faktury określony jako 14 dni od daty wystawienia faktury został wprowadzony ze względu na zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu fakturowania wykonawcy oraz zarządzania płatnościami wynikającymi z zawartych umów. Takie rozwiązanie daje możliwość oszacowania terminów wpływu środków oraz opóźnień w ich płatnościach. Jednocześnie informujemy, iż Przepisy prawa nie przewidują instytucji „prawidłowo wystawionej” faktury VAT. Ustawa o podatku od towarów i usług w art. 106e wymienia niezbędne elementy, która musi zawierać faktura. W przypadku błędów lub braków w fakturze podatnik zobowiązany jest zgodnie z art. 106j wystawić fakturę korygującą bądź notę korygującą – zgodnie z art. 106k. Wnosimy, zatem o modyfikację zapisu zgodnie z powyższym.
Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy. Punkt 3.7. otrzymuje brzmienie:
„3.7. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia będzie rozliczane w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącom kalendarzowym. Wynagrodzenie będzie płatne na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę w oparciu o zestawienie usług zrealizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 14 dni od dnia wystawienia faktury VAT.”

6. Formularz asortymentowo - cenowy. Zgodnie z ustawą prawo pocztowe, przesyłki pocztowe dzielą się również na gabaryt A i B. Czy Zamawiający ma na myśli we wskazanych przesyłkach listowych i paczkowych gabaryt A czy B. Informacja niezbędna jest Wykonawcy do prawidłowego skalkulowania oferty.
Zamawiający ma na myśli przesyłki o gabarycie A.

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek listowych oraz paczek wg załącznika nr 1A

Formularz asortyment [...].xls

1 usługa Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lęborku
Juliana Węgrzynowicza 13A
84-300, Lębork
(0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.2604 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty

Formularz asortyment [...].xls

0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Wykonawca posiada uprawnienia do realizacji przedmiotu zamówienia, tzn. jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych (art. 6 ust.1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, tekst jednolity Dz. U. z 2016r.,poz.1113 z późn. zm.) prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w zakresie uprawniającym do wykonania zamówienia - Po stronie dostawcy, proszę potwierdzić - proszę dołączyć odpowiedni dokument (0)
3 Wykonawca nie podlega wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy pzp - Po stronie dostawcy, proszę potwierdzić - proszę dołączyć odpowiednie oświadczenie (załącznik nr 2)

Oświadczenie - Załąc [...].doc

(0)
4 Wykonawca spełnia wymagania, o których mowa w pkt.3 ogłoszenia - Po stronie dostawcy, proszę potwierdzić (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 420