Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 12-07-2022 12:35:00 |
Składania : | 08-08-2022 10:00:00 |
Otwarcia : | 08-08-2022 10:30:00 |
Tryb: | PL - Tryb Podstawowy (art. 275) |
Rodzaj: | Usługa |
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA MŁODZIEŻOWY
OŚRODEK SOCJOTERAPII ul.
Zamkowa 1F 66-003
Zabór www.mos.sekretariat@moszabor.pl Adres
strony internetowej prowadzonego postępowania oraz strony, na której udostępniane
będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio
związane z postępowaniem: https://platformazakupowa.pl/pn/moszabor 2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA I
INFORMACJA, CZY ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Z
MOZLIWOŚCIĄ PRZEPROWADZENIA NEGOCJACJI: 2.1
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie podstawowym,
na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (DZ. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm) [zwanej dalej także „Pzp”]. 2.2 Zamawiający nie przewiduje wyboru
najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji. Numer postępowania: MOS-1/2022 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 3.1 Przedmiotem zamówienia
jest: „Przygotowania i dostawy całodziennego posiłku dla wychowanków
Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Zaborze.” 4.5
Wykonawca będzie przygotowywał posiłki z własnych produktów. Posiłki
muszą być przygotowywane zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o
bezpieczeństwie żywności i żywienia ( t. j. Dz. U. z 2020, poz. 2021) oraz
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r., w sprawie grup środków
spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach
systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w
ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016
r., poz. 1154) 4.6 Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania
posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i
bezpieczeństwem zgodnie z normami HACCP. Obowiązkiem Wykonawcy jest
przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczanych
posiłków, każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny,
zawartości próbki pokarmowej, z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie
próbek. Za dokumentację z zakresu dobrej praktyki higienicznej i elementy HACCP
dostosowane do warunków cateringowych odpowiada Wykonawca. 4.7 Temperatura posiłku winna być 65ºC– w
czasie jego podawania. 4.8 Wykonawca zobowiązany jest do opracowania
dwutygodniowego jadłospisu. Opracowany jadłospis Wykonawca przedkłada do
akceptacji Zamawiającemu (w imieniu zamawiającego -dyrektorowi szkoły), najpóźniej na 5 dni robocze przed terminem
jego obowiązywania. 4.9 Posiłki
muszą spełniać normy żywieniowe dla odpowiedniej grupy wiekowej (gramatura i
kaloryczność odpowiednia dla młodzieży w wieku od 11 do 18 lat) i przygotowywane
pod nadzorem dietetyka Wykonawcy. Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał
posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu oraz
warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przygotowanie zgodnie z
obowiązującymi normami i przepisami prawa. 4.10 W przypadku awarii lub innych
nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłki o nie
gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł. 4.11 Utylizacja odpadów pokonsumpcyjnych, należy do Wykonawcy i następuje
w dniu ich wytworzenia na koszt Wykonawcy. 4.12 Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia
ciągłości dostaw posiłków zgodnie z ustalonym harmonogramem, bez względu na
trudności powstałe po stronie Wykonawcy. 4.13
Personel Wykonawcy musi posiadać aktualne badania, ważne książeczki
badań do celów sanitarno –
epidemiologicznych oraz odpowiednie przygotowanie. 4.14
Wykonawca będzie się stosował do Wytycznych przeciwepidemicznych
Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 19 listopada 2020 r. 4.15 Zamawiający wymaga, aby wsad do kotła
wynosił co najmniej 13,00 zł brutto. Posiłek Godzina
Śniadanie 700
– 710 II śniadanie 940
- 1000 Obiad 1300
– 1400 Kolacja 1730
- 1800 4.17
Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełniać następujące warunki
jakościowe: -
jadłospis powinien być
urozmaicony; rodzaj potrawy nie może powtarzać się w tym samym tygodniu, -
w tygodniu powinien być dostarczany
dwa razy obiad z drugim daniem mięsnym, jeden raz z daniem rybnym, dwa razy z
daniem mącznym; do obiadów z daniem mięsnym lub rybnym powinna zostać wykonana
surówka, -
danie mięsne smażone może być
dostarczone maksymalnie jeden raz w tygodniu, -
potrawy powinny być lekkostrawne,
przygotowywane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych,
nieprzetworzonych, z ograniczoną ilością substancji zagęszczających, bez
substancji konserwujących, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych, -
jadłospis powinien opierać się na
potrawach gotowanych, pieczonych i duszonych, -
do przygotowania posiłków
zalecane jest stosowanie tłuszczów spożywczych: oleje, masło, a w przypadku
smażenia oleje roślinne rafinowane, -
stosowanie dużej ilości warzyw i
owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz,
umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli, -
dosładzanie posiłków dopuszczalne
jest tylko miodem pszczelim, -
zupy powinny być sporządzone na
wywarze warzywno-mięsnym, niedopuszczalne jest stosowanie wywarów stanowiących
efekt użycia substancji typu „kostki rosołowe” lub tym podobne, -
przy planowaniu posiłków należy
uwzględniać zalecaną wartość energetyczną oraz uwzględniać normy produktów, -
Zamawiający wyklucza sporządzanie
posiłków na bazie półproduktów. 4.18 Zamawiający
posiada własne naczynia (talerze, kubki, sztućce). Zamawiający przyjmuje na
siebie wszelkie sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem
posiłków dzieciom korzystającym z wyżywienia w Ośrodku. Koszty związane z
wydawaniem posiłków, myciem naczyń, sprzątaniem po posiłku ponosić będzie
Zamawiający – nie należy tych kosztów ujmować do kalkulacji ceny. A. Wymagania ogólne O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1)
nie podlegają
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust 1 ustawy P.z.p B. OPIS
SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej
w formacie danych: Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc
.xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf 2. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę
upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu
elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego. 3.
Wszelkie informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010), które Wykonawca
zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym
pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa”. 17.
PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE 1. Do
oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 Wykonawca zobowiązany jest dołączyć
aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 i 3 do SWZ; 2. Informacje
zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Pełnomocnictwo
sporządzone na załączniku nr 4 lub
inne równoznaczne. Pełnomocnictwo wymagane jest wyłącznie, gdy uprawnienie do
reprezentowania wykonawcy nie wynika z dokumentów, lub w przypadku składania
oferty przez kilku Wykonawców wspólnie 4. Wykaz
zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat usług, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy to w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i
wartością usług stanowiących przedmiot zamówienia (co najmniej dwie usługi) – załącznik nr 7 Zamawiający nie wzywa
do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli: 1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p dane umożliwiające dostęp do tych środków; 2) podmiotowym środkiem dowodowym jest
oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1. 6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia
podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca
wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 7. W
zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów
składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności
przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia
2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania
i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia
wyklucza się, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 Pzp, Wykonawcę; 1.1. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie
skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej
albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa
skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a
Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a
Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o
sporcie, d) finansowania przestępstwa o charakterze
terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo
udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy
lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o
charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub
mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu
cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o
skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew
przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769), g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których
mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w
art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o
których mowa w art. 270- 277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art.
10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa
obcego; 1.2. jeżeli urzędującego członka jego organu
zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub
partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o
którym mowa w pkt 1.1; 1.3. wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub
ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat
lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca
odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał
płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w
sprawie spłaty tych należności; 1.4. wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz
ubiegania się o zamówienie publiczne; 1.5. jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na
podstawie wiarygodnych przesłanek, ze Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami
porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli
należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty
częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba ze
wykażą, ze przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 1.6. jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85
ust. 1 pzp, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego
zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawca do tej
samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów, chyba ze spowodowane tym zakłócenie konkurencji może
być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia. 1.7.Wykonawca
może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o
udzielenie zamówienia. 21.INFORMACJE O
SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI 1)
W niniejszym postępowaniu
komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod
adresem https://platformazakupowa.pl/pn/moszabor 2)
Korzystanie z Platformy przez
Wykonawcę jest bezpłatne. Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: „Przygotowania
i dostawy całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii
w Zaborze.” – znak sprawy: MOS-1/2022 3)
Wykonawca przystępując do
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania
z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz uznaje go za wiążący. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę
upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu
elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Oferta
oraz przedmiotowe środki dowodowe składane elektronicznie muszą zostać
podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. 4)
Poświadczenia zgodności cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca,
podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca,
w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy
rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej następuje w formie elektronicznej następuje poprzez złożenie
kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu
osobistego przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. 5)
W postępowaniu, wszelkie
oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za
pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń,
wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy,
przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie. 6)
Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej
integralną część załącznikami, składa się za pośrednictwem Platformy, pod
rygorem nieważności w formie elektronicznej podpisaną kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub w postaci elektronicznej, podpisaną podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. 7)
Zamawiający zaleca, aby nie
wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpisaniu. Może to skutkować
naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością
odrzucenia oferty w postępowaniu. 8)
Postępowanie o udzielenie
zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym
są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9)
Osobami uprawnionymi do kontaktu
z Wykonawcami jest: 1.
Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy
umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/moszabor w myśl
Ustawy na stronie internetowej prowadzonego postępowania do dnia 8 sierpnia 2022 roku, do godziny 10.00 2.
Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w SWZ dokumenty. 3.
Po wypełnieniu Formularza składania oferty lub wniosku i
dołączenia wszystkich wymaganych załączników należy kliknąć przycisk
„Przejdź do podsumowania”. 4.
Oferta lub wniosek składana elektronicznie musi zostać podpisana
elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. W procesie składania oferty za pośrednictwem platformazakupowa.pl,
wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na dokumentach przesłanych za
pośrednictwem platformazakupowa.pl. Zalecamy stosowanie
podpisu na każdym załączonym pliku osobno, w szczególności wskazanych w art. 63
ust 1 oraz ust.2 Pzp, gdzie zaznaczono, iż oferty, wnioski o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1
sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci lub formie elektronicznej i
opatruje się odpowiednio w odniesieniu do wartości postępowania kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 5.
Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania w
systemie (platformie) w drugim kroku składania oferty poprzez kliknięcie
przycisku “Złóż ofertę” i wyświetlenie się komunikatu, że oferta została
zaszyfrowana i złożona. 6.
Szczegółowa instrukcja dla Wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i
wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje 1)
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 8 sierpnia
2022r., o godzinie 10:30. 2) Otwarcie ofert jest
niejawne. 3)
Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert,
udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o: nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub
miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania
wykonawców. 1.
Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem
art. 577 Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania
zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to
zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni,
jeżeli zostało przesłane w inny sposób. 2.
Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem
terminu, o którym mowa w ust. 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia
złożono tylko jedną ofertę. 3.
Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie
poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy. 4.
Wykonawca ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych
w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią Załącznik Nr 7 do SWZ.
Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty. 5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert
spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców albo unieważnić
postępowanie. ¾ Przy
ocenie ceny do określenia punktacji stosowany będzie następujący wzór:
gdzie: Cmin –
cena najniższa oferty. Cbad –
cena badanej oferty. P –
liczba punktów. ¾ Przy
ocenie wartości surowców użytych do wytworzenia posiłku do określenia punktacji
stosowany będzie następujący wzór:
gdzie: Cmax – najwyższa
wartość surowców zużytych oferty. Cbad –
badana wartość surowców zużytych oferty. P –
liczba punktów. 1.
Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w
uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia
przez Zamawiającego przepisów pzp. 2.
Odwołanie przysługuje na: 2.1.
niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy; 2.2.
zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której
Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy. 3.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo
w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej opatrzone podpisem
zaufanym. 4.
Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz
uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi
sią do Sądu Okręgowego w Warszawie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej. Szczegółowe
informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki
ochrony prawnej” ustawy Pzp. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przekazanych nam
za pośrednictwem poczty elektronicznej są przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji
z Państwem i w celu, dla którego zostały nam udostępnione.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Młodzieżowy
Ośrodek Socjoterapii w Zaborze, przetwarza Pani dane osobowe: imię, nazwisko,
adres zamieszkania, Nr PESEL i Nr NIP, niezbędne do zawarcia i wykonywania
umowy, której będzie/jest Pani Stroną. 3. W
związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami
Pani danych osobowych mogą być: a)
organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub
działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które
wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; 4. W
związku z przetwarzaniem Pani danych osobowych przysługują Pani następujące
uprawnienia: a)
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych; b)
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy
dane są nieprawidłowe lub niekompletne; c)
prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),
w przypadku gdy: dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane
lub w inny sposób przetwarzane, osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw
wobec przetwarzania danych osobowych, osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę
na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i
nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z
prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
wynikającego z przepisów prawa;1
Nazwa oraz adres zamawiającego:
Wykonawca jest zobowiązany stosować się do zasad systemu
analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP. 1.2
KOD
CPV- 55321000-6
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
4.1 Przedmiotem zamówienia jest wytwarzanie i
dostawa całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka
Socjoterapii w Zaborze od poniedziałku do piątku w liczbie 36 dziennie z tym,
że Zamawiający zastrzega sobie prawo korekty ilości posiłku, w zależności od
bieżących potrzeb, w granicach – 50%; + 50%, w sobotę i niedzielę do 10 posiłków.
Zamawiający zastrzega sobie prawo przerwy w dostawach posiłku w okresie feryjno
– wakacyjnym i sobotę i niedzielę.
4.3 Przez
posiłek, o którym mowa w punkcie 3.1 rozumie się dzienna porcję składającą się:
-śniadania,
-II
śniadania,
-obiad
I i II danie
-kolacji,
które
spełniają następujące warunki:
a.
Śniadanie: potrawy mleczne, płatki śniadaniowe różnego
rodzaju, kakao – co najmniej
0,4 l na jedna osobę, wędlina wysokiej jakości, ser, pasztet z dodatkiem warzyw
(pomidor, ogórek, sałata itp.), miód i masło czekoladowe, parówki ( 90% mięsa),
jajecznicę, herbatę z cytryną lub owocową, sok, pieczywo.
b.
II śniadanie: kanapki, tosty, ciasto, deser
mleczny, jogurt owocowy, ciastka deserowe, wafelki, biszkopty, owoce i warzywa
do każdego II śniadania, herbata z cytryną lub owocowa, kakao, sok.
c.
Obiad: zupy co najmniej 0,5 litra na jedną osobę
(np. rosół z makaronem, ryżem, laną kluską, pomidorową z ryżem, makaronem, z
laną kluską, grzankami, ogórkowa, dyniowa, kapuśniak ze świeżej lub kiszonej
kapusty, ziemniaczana, krupnik, żur oraz zupy warzywne) ziemniaki (zamiennie:
ryż, kasza jęczmienna, kasza gryczana, kasza jaglana, kasza pęczak, itp.),
dania mięsne (duszone, gotowane lub pieczone): np. sztuka mięsa, kotlet
mielony, stek z cebulą, pulpety, udziec kurczaka, indyk gotowany, mięso z
szynki, kotlet schabowy, bitki ze schabu, filet drobiowy, kurczak gotowany,
gulasz, gołąbki z mięsem i ryżem, makaron ryżowy, makaron razowy, ryż brązowy,
twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką, jajko gotowane itp. i surówka, ryba i surówka, ryba po
grecku z warzywami, pulpety z łopatki, gotowane dania mączne: pierogi ruskie,
pierogi z kaszą gryczaną i serem, pierogi z owocami, pierogi z kaszą manną i
serem, naleśniki z serem, cukrem lub dżemem, knedle, pyzy drożdżowe, makaron z
serem, kluski leniwe, kluski łyżką kładzione z cebulką kopytka i surówka, szpinak, bukiet warzyw
gotowanych, surówka np. z kiszonej kapusty, napoje – kompot, chleb
d.
Kolacja: wędlina wysokiej jakości, ser, pasztet
z dodatkiem warzyw (pomidor, ogórek, sałata itp.), pasty warzywne, parówki (
90% mięsa), jajecznicę, herbatę z cytryną lub owocową.
e.
Do śniadania i kolacji musi być dołączone
urozmaicone pieczywo , tj. bułka o wadze co najmniej 0,06 kg oraz chleb o wadze
od 600 do 900g jeden na trzech wychowanków. Pieczywo pełnoziarniste żytnie,
pszenne również mieszane z dodatkiem nasion, ziaren i otrąb oraz herbata co
najmniej 0,5 litra na jedna osobę
4.4 Posiłek
wydawany będzie w pomieszczeniach Ośrodka przeznaczonych do tego celu.
4.16 Posiłki
dostarczane będą we wszystkie dni tygodnia w ciągu roku, zgodnie z poniższym
harmonogramem :
5.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert
częściowych.
6.
Termin realizacji zamówienia:
Umowa
realizowana będzie w okresie od 31 sierpnia 2022 r. do 30 sierpnia 2023
r.
7.
Informacje wstępne:
Ilekroć w niniejszej
specyfikacji jest mowa o „ustawie” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11
września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze
zm.) zwanej w dalszej część specyfikacji „Ustawą” lub „Pzp” Wykonawca powinien
zapoznać się z całością niniejszej specyfikacji. Wszystkie załączniki dotyczące
SWZ stanowią jej integralną część.
8. Koszty
związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca
9. Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
10. Zamawiający
nie przewiduje zamówień uzupełniających
11. Zamawiający
nie dopuszcza powierzania zamówienia podwykonawcom.
12. Postępowanie
prowadzi się w języku polskim.
13. Rozliczenia
między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w walucie polskiej.
14. O
zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
f.
Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień,
g.
Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz
dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
h.
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
i.
Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia,
15.
Warunki szczegółowe
Wykonawca
posiada zarejestrowaną działalność gospodarczą.
16.
Warunki ogólne wymagane od wykonawców. WARUNKI
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCE
SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW
DO WYKLUCZENIA
5. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia
narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca – załącznik nr 5;
6. Wykaz osób, które będą wykonywać
zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 6.
17.PODSTAWY
WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 UST. 1 USTAWY PZP
18. Wadium
Zamawiający
nie wymaga wniesienia wadium.
19.
Sposób obliczania ceny
Cenę
należy obliczyć dla jednego posiłku, o którym mowa w punkcie 4.3 w złotych
polskich jako cenę netto.
Kalkulując
cenę za jeden posiłek Wykonawca powinien uwzględnić koszty wytwarzania, dostawy
i wszelkie inne koszty związane z wykonaniem zamówienia.
Cena
może być tylko jedna.
20.
Postać oferty:
Wykonawca
zobowiązany jest przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie
i niniejszej specyfikacji na formularzu oferty stanowiącym załącznik do
niniejszej specyfikacji,
Oferta
musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym,
Oferta
oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania
Wykonawcy zgodnie z przepisami (w przypadku reprezentacji łącznej konieczne są
podpisy wszystkich osób)
Wykonawca
może złożyć tylko jedną ofertę pod rygorem odrzucenia ofert.
Oferty
składa się w jednym egzemplarzu.
Marek
Bołbat - tel.: 730 509 551,
Z
osobą można kontaktować się codziennie, w dniach od poniedziałku do piątku w
godz. 800 – 1400
22.
Termin i miejsce składania ofert:
23.Otwarcie ofert
24.INFORMACJE
O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU
ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
25.
Sprawdzenie ofert i ich zgodności z wymaganiami:
Sprawdzenie
polega na badaniu czy:
j.
1. Ofertę wniesiono w wymaganym terminie,
k.
2. Oferta została prawidłowo podpisana (oferta
powinna być podpisana przez osoby uprawnione do wykonywania czynności prawnych
i podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy zgodnie z odpisem potwierdzającym
zarejestrowanie działalności gospodarczej),
l.
3. Oferta jest zgodna z wymaganiami ustawy Prawo
zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji,
26.
Kryterium oceny ofert
Przy
wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
m.
cena – 80 %,
n.
wartość surowców użytych do wytworzenia posiłku
– 20 %.
Sposób
obliczania punktacji:
Zamawiający
udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom
przedstawionym w ustawie – Prawo zamówień publicznych oraz w SIWZ i zdobędzie
największą ilość punktów.
Zamawiający
zastosuje zaokrąglenia do dwóch miejsc po przecinku
27.
Wybór oferty i zawarcie umowy
1.
Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim
wymaganiom przedstawionym w ustawie – Prawo zamówień publicznych oraz w SIWZ i
posiadać będzie najniższą cenę (zdobędzie największą ilość punktów).
2.
Zamawiający poinformuje Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty.
3.
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy,
określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszej
specyfikacji.
4.
W terminie wskazanym w piśmie akceptującym, wybrany Wykonawca powinien przybyć
do siedziby zamawiającego celem podpisania umowy.
5.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy,
Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez
przeprowadzania ich ponownej oceny.
6.
Zamawiający nie przewiduje wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
28.
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY:
29.
ROODO
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
2022-08-11 12:41 | Marek Bołbat |
Wybór
najkorzystniejszej
oferty
postępowania
prowadzonego
w
trybie
podstawowym
bez
możliwości
negocjacji,
którego
przedmiotem
jest
wyłonienie
Wykonawcy
na
przygotowanie
i
dostawę
całodziennego
posiłku
dla
wychowanków
Młodzieżowego
Ośrodka
Socjoterapii
w
Zaborze,
numer
sprawy
MOS-1/2022. |
2022-08-08 13:47 | Marek Bołbat | Protokół z otwarcia ofert „Przygotowania i dostawy całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Zaborze.” - numer sprawy 1/2022. |
2022-07-25 14:50 | Marek Bołbat | Odpowiedź na zadane pytanie. |
Komunikaty