Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 07-06-2024 14:17:00 |
Składania : | 12-07-2024 10:00:00 |
Otwarcia : | 12-07-2024 10:15:00 |
Tryb: | Przetarg nieograniczony |
Rodzaj: | Usługa |
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.
Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.
W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań do SWZ
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty
Przesłania odwołania/inne
Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.
2024-07-29 12:45 | Michał Haraburda |
Zgodnie
z
art.
253
ust.
1
Ustawy
Prawo
Zamówień
Publicznych
z
dnia
11
września
2019
r.
(Dz.U.
z
2019
r.,
poz.
2019
z
późn.
zm.)
Zamawiający
informuje,
po
dokonaniu
badania
i
oceny
podmiotowych
środków
dowodowych,
iż
umowę
na
świadczenie
usług
IT
podpiszę
z
firmą: "M-P" Mariusz Piwnik ul. Trakt K. Pułaskiego 16E, 05-530 Czersk, NIP 6641036012 |
2024-07-29 12:32 | Michał Haraburda |
Zgodnie
z
art.
253
ust.
1
Ustawy
Prawo
Zamówień
Publicznych
z
dnia
11
września
2019
r.
(Dz.U.
z
2019
r.,
poz.
2019
z
późn.
zm.)
Zamawiający
informuje,
po
dokonaniu
badania
i
oceny
podmiotowych
środków
dowodowych,
iż
umowę
na
świadczenie
usług
IT
podpiszę
z
firmą: "M-P" Mariusz Piwni ul. Trakt K. Pułaskiego 16E, 05-530 Czersk, NIP 6641036012 |
2024-07-18 14:00 | Michał Haraburda | Zgodnie z art. 253 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) Zamawiający informuje, po dokonaniu badania i oceny ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu, o wyborze najkorzystniejszej oferty |
2024-07-12 12:55 | Michał Haraburda | Zgodnie z art. 222 ust. 1 oraz ust. 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) (zwanej dalej: „Ustawą Pzp”) Zamawiający przedstawia informacje z otwarcia 4 ofert |
2024-07-12 10:00 | Komunikat Zamawiającego | Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto w wysokości 339 726,00 zł |
2024-06-28 11:05 | Michał Haraburda |
Na
podstawie
art.
135
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
Zamówień
Publicznych
(Dz.U.
2019,
poz.
2019)
Zamawiający
informuje,
że
w
niniejszym
postępowaniu
w
dniu
25.06.2024
r.
wpłynęły
następujące
pytanie
od
potencjalnego
Wykonawcy: Pytanie: Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Sukcesywne świadczenie usług IT na potrzeby Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Warszawskiej w latach 2024 – 2026”, nr postępowania ZP_19_2024_VMT-WMT. W związku z opublikowaniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na sukcesywne świadczenie usług IT na potrzeby Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Warszawskiej w latach 2024 – 2026, Wykonawca na podstawie art. 135 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Pytanie: Zamawiający w Rozdziale VII SWZ ust. 2 pkt 4) wskazał, że: „O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 3 lat działalności, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie – co najmniej 1 usługę administrowania systemami IT dla jednej instytucji wyposażonej w co najmniej 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej 5 serwerów LINUX w okresie 12 miesięcy w ramach jednej umowy” W związku z powyższym oraz zgodnie z Rozdziałem IX ust. 3 pkt 5) SWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć „Wykaz zrealizowanych usług obsługi IT wraz z podaniem nazwy Instytucji, na rzecz której świadczone były usługi, ilości stanowisk komputerowych i serwerów UNIX, okres świadczenia usług wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia –załącznik nr 7 do SWZ”. Biorąc powyższe pod uwagę, Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zmianę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej na następujący: „O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 3 lat działalności, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie – co najmniej 2 usługi administrowania systemami IT dla instytucji wyposażonych w co najmniej łącznie 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej łącznie 5 serwerów LINUX w okresie 12 miesięcy.” Wyjaśnienie: Ustalone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu służą do wyłonienia Wykonawcy, który będzie w stanie wykonać zamówienie. Kształtowanie warunków udziału w postępowaniu by osiągnąć zakładany cel nie może być dowolne, a stawianie warunków nieuzasadnionych, które w żaden sposób nie wpływają na rękojmię należytego wykonania zamówienia jest działaniem sprzecznym z przepisami PZP, co znajduje wyraźne potwierdzenie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej. Zgodnie bowiem z art. 112 ust. 1 PZP, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności. Z powyższego przepisu wynika zatem jednoznacznie, że Zamawiający nie może swobodnie kształtować warunków udziału w postępowaniu, a powinien ograniczyć się wyłącznie do wymagań niezbędnych do należytego wykonania zamówienia (tak: Prawo zamówień publicznych. Komentarz, H. Nowak, M. Winiarz (red.), Warszawa 2021, s. 426). Jak wskazuje się w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (co obecnie zostało już też wprost potwierdzone treścią przywołanego powyżej przepisu): warunki udziału w postępowaniu powinny być określone na minimalnym poziomie, tj. nie powinny ograniczać dostępu do zamówienia wykonawcom dającym rękojmię jego należytego wykonania, a tym samym nie mogą być określane ponad poziom niezbędny do osiągnięcia celu, jakim jest wyłonienie wykonawcy, który będzie zdolny prawidłowo zrealizować zamówienie, tj. w sposób zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ (tak: wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 1 sierpnia 2019 r., sygn. KIO 1342/19). Z kolei – jak stwierdzono w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 grudnia 2018 r., KIO 2381/18 – [n]orma ujęta w przepisie art. 22 ust. 1a p.z.p. ma charakter funkcjonalny, tj. ustawodawca reguły dla ustalania warunków udziału w postępowaniu określił w sposób referujący do celu, jaki mają one spełniać – tak aby ich określenie gwarantowało wybór wykonawcy zdolnego do wykonania zamówienia. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 12 maja 2017 r., KIO 843/17: przez proporcjonalność warunku w stosunku do przedmiotu zamówienia należy rozumieć zachowanie właściwej proporcji, brak nadmierności. Biorąc pod uwagę dorobek orzecznictwa TSUE można powiedzieć, że ocena, czy ustalony warunek udziału w postępowaniu nie jest nadmierny, wymaga tzw. testu proporcjonalności, czyli wykazania, że podjęte działania są adekwatne i konieczne do osiągnięcia wybranego celu. Oznacza to zatem, że warunki udziału muszą być uzasadnione wartością zamówienia, jego specyfiką, zakresem, stopniem złożoności, wymaganiami technologicznymi lub warunkami realizacji. Sprzeczne z przepisami PZP będzie takie określenie warunków, które uniemożliwi ubieganie się o zamówienie wykonawcom dającym rękojmię jego prawidłowej realizacji. W świetle powyższego, Zamawiający nie może formułować warunków udziału w Postępowaniu, które nie mają jednoznacznego przełożenia na rzetelność wykonania przedmiotu zamówienia i z góry eliminują z postępowania wykonawców dających rękojmię jego prawidłowej realizacji. Takim Wykonawcą niewątpliwie jest Wykonawca, który w okresie 12 miesięcy wykonał 2 usługi administrowania systemami IT dla instytucji wyposażonych w co najmniej łącznie 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej łącznie 5 serwerów LINUX. Na uwagę zasługuje również fakt, że Zamawiający swoim warunkiem udziału w postępowaniu bezsprzecznie ogranicza konkurencję, skoro przedmiotowy wymóg automatycznie wyklucza z udziału w postępowaniu wykonawców będących mikro i małymi przedsiębiorstwami, bądź też wykonawcami prowadzącymi działalność gospodarczą. Już na marginesie, Wykonawca wskazuje, że zadaniem Zamawiającego jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców. Odpowiedź: Zamawiający w dokumentach przetargowych określił, iż posiada 400-450 stanowisk komputerowych oraz 12 serwerów w trzech lokalizacjach: ul. Narbutta 85, ul. Narbutta 86 oraz ul. Konwiktorska 2. Ponadto Zamawiający zawrze z wyłonionym Wykonawcą umowę na dwa lata z możliwością udzielenia zamówienia dodatkowego, o którym mowa w art. 214 ust. pkt 7. Umowa na obsługę IT może więc obowiązywać przez cztery lata od momentu jej podpisania. Zamawiający uważa, iż określone przez niego warunki udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej są adekwatne do przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie obniży postawionych wymagań. |
2024-06-17 09:08 | Michał Haraburda |
Na
podstawie
art.
135
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
Zamówień
Publicznych
(Dz.U.
2019,
poz.
2019)
Zamawiający
informuje,
że
w
niniejszym
postępowaniu
w
dniu
10.06.2024
r.
wpłynęły
następujące
pytania
od
dwóch
potencjalnych
Wykonawców: Pytanie nr 1: Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytania: 1. Jaki jest zakres obowiązków (prac) przy systemach USOS oraz SAP? 2. Czy sprzęt komputerowy/urządzenia sieciowe/serwery objęty jest gwarancją producenta? 3. Posiadane przez Zamawiającego systemy, programy objęte są wsparciem producenta? 4. Jaka jest ilość serwerów z podziałem na systemy operacyjne (ile Linux a ile Windows)? 5. W jakich godzinach/dniach ma być świadczona usługa? 6. Czy Zamawiający wymaga stałych wizyt? Odpowiedź: Ad.1. Instalacja nowych wersji oprogramowania niezbędnego do prawidłowego działania systemów SAP i USOS. Ad.2. Częściowo tak, znaczna część komputerów jest po zakończeniu gwarancji. Większość przełączników sieciowych HP ma gwarancję wieczystą. Ad.3. Tak większość używanych programów (Office, programy inżynierskie) jest objęta wsparciem producenta. Niektóre bardzo specjalistyczne do obsługi maszyn mogą być już nie wspierane przez producenta. Ad.4 W serwerowni mamy 10 maszyn fizycznych z bazowym systemem Linux. Całe środowisko jest zwirtualizowane, wobec tego nie można określić ile mamy maszyn wirtualnych. Są tworzone w zależności od potrzeb. Serwery pracują w układzie podwójnym z zaimplementowanym load balancingiem. Ad.5. Obsługa serwerów 24/7, natomiast komputery typu PC w standardowych godzinach pracy 8-16. Natomiast wszelkie prace „konserwacyjne” np. upgrade i update systemów/programów powinny być realizowane w godzinach późniejszych Ad. 6. Nie, oczekujemy wizyt w razie potrzeby. Pytanie nr 2: Czy zamawiający uzna w/w wymóg za spełniony, jeśli wykonawca wykaże się doświadczeniem w okresie ostatnich 3 lat działalności, a jeżeli okres działalności jest krótszy wykonał w tym okresie – co najmniej 2 usługi administrowania systemami IT dla instytucji wyposażonych w co najmniej łącznie 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej łącznie 5 serwerów LINUX w okresie 12 miesięcy? Odpowiedź: Nie uznamy tak zaniżonego kryterium Pytanie nr 3: Jaka jest średnia comiesięczna ilość zgłoszeń, biorąc pod uwagę ostatnie 3 miesiące, najchętniej z podziałem na zgłoszenia ze względu na czas reakcji? Odpowiedź: Kilka do kilkunastu. Są to zgłoszenia typu brak możliwości wydruku, potrzeba aktualizacji oprogramowania, pomoc w obsłudze komputera. Awaria sprzętu sporadycznie. Są też potrzebne akcje typu: instalacja nowych wersji oprogramowania w salach komputerowych lub instalacja oprogramowania w nowo zakupionych komputerach. |
Komunikaty